Skozi 100-letno pot od proizvajalca izdelkov iz industrijske plute
do globalnega avtomobilskega podjetja se je spreminjal tudi Mazdin logotip.
Začetki Mazda Motor Corporation segajo v leto 1920, ko je podjetje Toyo Cork Kogyo začelo s proizvodnjo plute za tesnila, izolacijo in oblazinjenje. Leta 1931 je proizvodno linijo zapustilo prvo vozilo – trikolesni tovornjak Mazda-Go. 29 let kasneje pa je Mazda izdelala svoj prvi osebni avtomobil – kupe R360.
V zadnjih 60 letih Mazda pogumno izziva običajne prakse in ustvarja nove poti v inženiringu in oblikovanju. Je prva japonska znamka, ki je zmagala na 24-urni dirki v Le Mansu in ustvarila najbolj prodajani dvosedežni roadster na svetu – Mazdo MX-5 ter s Skyactiv-X predstavila prvi serijski bencinski motor s kompresijskim vžigom.
Od svojih prvih začetkov do 1934 je bil logotip podjetja preprost rdeč krog s kratkima vodoravnima rdečima črtama.
Prvič se je ime Mazda pojavilo leta 1934, ko se je začela proizvodnja trikolesnih tovornjakov, podjetje pa je za odmik od orodja in težkih strojev potrebovalo blagovno znamko. Ime Mazda je bilo izbrano po zgledu Ahura Mazde, boga harmonije, inteligence in modrosti. Prav tako je pomagalo, da je bilo družinsko ime ustanovitelja Matsuda po izgovorjavi blizu besedi "Mazda". Logotip je bil preprosta stilizirana različica imena Mazda, ki je krasil stranske rezervoarje Mazde Go in se je do leta 1954 pojavljal na vse večji ponudbi Mazdinih trikolesnih tovornjakov.
Od leta 1936 je imela Mazda nov logotip, ki ga je navdihnil grb mesta Hirošima. Na emblemu Mazdinega domačega mesta so tri valovite bele črte na zeleni podlagi, ki predstavljajo tri tokove delte reke Ota v Hirošimi. Emblem Mazde je poravnal črte in v sredino vsake črte vstavil sploščeno obliko M. Tri M so pomenile Mazda Motor Corporation, medtem ko so dolgi bočni podaljški predstavljali krila za okretnost, hitrost in sposobnost, da se dvignejo na nove višine. Ta letalski videz je mogoče videti na sprednji strani številnih poznejših različic Mazde Go in ta je dejansko trajal vse do povojnega obdobja do leta 1959.
Sočasno s krilato značko je Mazda potrebovala blagovno znamko za potrebe izvoza v čezmorske države z letom 1949. Zgornji preprosti logotip je bil prvič registriran na Tajvanu leta 1954 in je nadomestil prejšnji podpis Mazde, bolj kaligrafsko oblikovan 1934, do leta 1959 pa je bil zaščiten v 21 državah sveta.
Leta 1959 se je Mazda pripravljala na razkritje svojega prvega osebnega avtomobila, ki je zaslužil značko, primerno za proizvajalca avtomobilov, in takšnega, ki bi lahko ponosno sedel na motornem pokrovu Mazde R360. Mazdin prvi osebni avtomobil, ki je bil predstavljen leta 1960, je bil izdelan v skladu z manjšimi japonskimi predpisi o avtomobilih Kai, vendar to Mazdinim inženirjem ni preprečilo, da bi ustvarili prepoznavno vozilo, ki bi imelo enak poudarek na estetiki, zanesljivosti in udobju kot večji avtomobili. Na pokrovu motorja je ponosno sedela nova elegantna značka.
Na Mazdi 360 je imela značka preprost kromiran krog s kromiranim M v sredini, s stranicami podaljšanimi navzgor in navzdol, da se je srečal z zunanjim krogom. Kljub dolžini manj kot tri metre je Mazda R360 Coupe lahko namestila štiri odrasle osebe in je na Japonskem postavila nova merila za mikro avtomobile s privlačnim slogom, lahko konstrukcijo in pametno motorno tehnologijo.
Skladno s trendom v 70. in 80. letih, se je Mazda odmaknila od značke v slogu logotipa in za obdobje, ko so se začeli predstavljati mejniki, kot so RX-7, 323 in 626, je znamka uporabljala črkovno značko z osredotočeno črko Z. Slednjo so imeli v obdobju rasti Mazde avtomobili, tovornjaki in dostavna vozila. Ta preprosta značka je krasila karoserije, kolesa in notranjost Mazdinih avtomobilov. Uporabljena je bila v oglaševanju, na stavbah, v Mazdini trgovski mreži in celostni podobi podjetja.
Želja po logotipu se je vrnila v začetku devetdesetih let in leta 1991 je Mazda predstavila diamantno obliko, obdano s krogom, ki je bila zasnovana tako, da posnema podobe kril in sonca v krogu svetlobe. Vendar se je samo leto kasneje logotip spremenil z glajenjem robov diamanta, da bi ga ločil od podobnega Renaultovega logotipa, in prav ta logotip bo znan mnogim lastnikom Mazde, še posebej, ker je krasil poznejše različice prve generacije MX-5.
Leta 1997 sta bili posodobljeni tako blagovna znamka kot značka, ki jo poznamo danes. Pisava znamke Mazda, predstavljena v 70-ih, je postala modra, medtem ko je nova značka dobila krila v obliki črke V, ki pomenijo "rast" in "izboljšanje", zamenjala diamantno obliko prejšnje značke. Izraz para kril v obliki črke M je bil zasnovan tako, da predstavlja Mazdin zagon za izboljšanje in nenehno rast s prilagodljivim razmišljanjem, ustvarjalnostjo in odpornostjo.
Do začetka 21. stoletja je bila Mazdina značka globalno priznana, leta 2015 pa je bila predstavljena posodobljena srebrna različica imena z modrimi robovi in globlja srebrna različica značke. Danes imamo popravljeno srebrno različico značke (v veliki meri uporabljena na črnih ozadjih).
Potovanje skozi zgodovino Mazdinih značk in celostne podobe poudarja stoletje inovacij, pionirskega oblikovalskega in inženirskega uspeha, pri katerem je Mazda od proizvajalca plute v Hirošimi postala neodvisen svetovni proizvajalec avtomobilov, znan po osupljivem dizajnu, tehnologiji in usmerjenosti k kupcem. V stotih letih poslovanja so značke krasile Mazdine avtomobile, ki so kljubovali ustaljenim praksam, osvajali nagrade, očarali kupce in poosebljali Mazdino živahno zgodovino.
Današnja Mazdina značka je prepoznana po vsem svetu in krasi Mazdine sodobne modele.