Pri Mazdi so inovacije zapisane v genih.
Ena izmed njih je Skyactiv-X, okolju prijazen in zmogljiv motor z notranjim izgorevanjem.
Motor temelji na Mazdini patentirani tehnologiji s svečko upravljanega kompresijskega vžiga (SPCCI).
Motor Skyactiv-X porabi manj goriva od običajnega bencinskega motorja, deluje z manj izpusti in razvija večjo moč. Gorivo srka po kapljicah kot dizelski motor, pri tem pa je odziven in učinkovit.
X = moč, ki poskrbi za razliko
MOČ | 132 KW (180 km) |
UČINKOVITOST | 4,3 L/100 km |
IZPUSTI | 9,6 g/km CO2 |
Delovanje motorja
Skyactiv-X temelji na Mazdini patentirani tehnologiji s svečko upravljanega kompresijskega vžiga (SPCCI). Skromna mešanica goriva in zraka se stisne pod ekstremno visokim tlakom. Iskra nato vžge zelo majhno, gosto količino goriva, ki dodatno poviša temperaturo in tlak v valju, to pa povzroči vžig preostalega goriva pod tlakom (kot pri dizelskem motorju). Gorivo zgori hitreje in v celoti, zato motor deluje z večjo zmogljivostjo in manj izpusti kot običajni motorji.
Prilagajanje načinu vožnje
Skyactiv-X je bil razvit za uspešno delovanje pri dejanski uporabi. Večino časa deluje v načinu SPCCI za maksimalno učinkovitost. V primeru, da želite izkoristiti večino moči, ki jo nudi motor, bo ta preklopil v način vžiga s svečko in navdušil s pospeševanjem v visoke vrtljaje.
Kako je lahko motor varčnejši, če razvije večjo moč?
Običajen bencinski motor meša zrak in bencin v razmerju 14,7:1. Skyactiv-X pa pri delovanju v načinu SPCCI uporablja izjemno skromno mešanico v razmerju 40:1. Odgovor se torej skriva v zraku – več zraka in manj goriva predstavlja varčnejšo porabo in več moči.