Revolucionarni Skyactiv-X

Objavljeno: 12. 5. 2020

Pri Mazdi so inovacije zapisane v genih.
Ena izmed njih je Skyactiv-X, okolju prijazen in zmogljiv motor z notranjim izgorevanjem.
Motor temelji na Mazdini patentirani tehnologiji s svečko upravljanega kompresijskega vžiga (SPCCI).

Motor Skyactiv-X porabi manj goriva od običajnega bencinskega motorja, deluje z manj izpusti in razvija večjo moč. Gorivo srka po kapljicah kot dizelski motor, pri tem pa je odziven in učinkovit.

X = moč, ki poskrbi za razliko

MOČ
132 KW (180 km)
UČINKOVITOST
4,3 L/100 km
IZPUSTI
9,6 g/km CO2

Delovanje motorja

Skyactiv-X temelji na Mazdini patentirani tehnologiji s svečko upravljanega kompresijskega vžiga (SPCCI). Skromna mešanica goriva in zraka se stisne pod ekstremno visokim tlakom. Iskra nato vžge zelo majhno, gosto količino goriva, ki dodatno poviša temperaturo in tlak v valju, to pa povzroči vžig preostalega goriva pod tlakom (kot pri dizelskem motorju). Gorivo zgori hitreje in v celoti, zato motor deluje z večjo zmogljivostjo in manj izpusti kot običajni motorji.


Prilagajanje načinu vožnje

Skyactiv-X je bil razvit za uspešno delovanje pri dejanski uporabi. Večino časa deluje v načinu SPCCI za maksimalno učinkovitost. V primeru, da želite izkoristiti večino moči, ki jo nudi motor, bo ta preklopil v način vžiga s svečko in navdušil s pospeševanjem v visoke vrtljaje.

Kako je lahko motor varčnejši, če razvije večjo moč?

Običajen bencinski motor meša zrak in bencin v razmerju 14,7:1. Skyactiv-X pa pri delovanju v načinu SPCCI uporablja izjemno skromno mešanico v razmerju 40:1. Odgovor se torej skriva v zraku – več zraka in manj goriva predstavlja varčnejšo porabo in več moči.



KAJ IZBRATI MAZDO?





Piškotki

Ta spletna stran za funkcionalnost strani uporablja piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Nekateri piškotki so bili morda že nameščeni v skladu z zakonodajo. Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo

V redu