Hitro rastoči trg srednje velikih dostavnih vozil bo s tretjo generacijo Opel Vivara dobil še večji zagon. Leta 2001 si je Vivaro utrl pot in...
- Tipičen Vivaro: izjemno prilagodljiv in varčen – v Nemčiji začnejo sprejemati naročila že februarja
- Izdelan po meri: dolžina 4,60 do 5,30 metra, večina različic z višino samo 1,90 metra
- Močan: nosilnost do 1400 kg, vlečna kapaciteta 2500 kg in prostornina za tovor 6,6 m3
- Napreden: obsežna paleta asistenčnih sistemov, drsna vrata z električnim pomikom
- Za zahtevne razmere: izvedba za gradbišča in nadzor oprijema IntelliGrip
- Mobilna pisarna: multimedijske povezave in navigacija s sprotnimi informacijami
- Privlačna ponudba: Opel nadaljuje z ofenzivo lahkih gospodarskih vozil
- Opel bo električen: novi Vivaro kot baterijsko električno vozilo že leta 2020
- Pripravljen na prihodnost: novi Vivaro je idealen partner za profesionalce
Hitro rastoči trg srednje velikih dostavnih vozil bo s tretjo generacijo Opel Vivara dobil še večji zagon. Leta 2001 si je Vivaro utrl pot in zaslovel kot odličen dostavnik, ki je lahko tudi pisarna na kolesih. S proizvodne linije je doslej zapeljalo približno milijon teh izjemnih vozil. V treh velikostih, ki so prilagojene najrazličnejšim zahtevam, in s številnimi inovativnimi tehnologijami novi Vivaro za vsako opravilo poskrbi še bolje kot doslej. Poleg tega je Opel prevzel odgovornost za globalni razvoj prihodnjih lahkih gospodarskih vozil za celotno skupino Groupe PSA.
Novi Opel Vivaro, ki ga bo možno v Nemčiji naročiti od februarja in bo v prodajnih salonih v drugi polovici letošnjega poletja, temelji na najsodobnejši platformi in je na voljo v različnih izvedbah glede na želje uporabnikov: kot furgon Cargo, furgon s podaljšano kabino za do šest potnikov, šasija s platformo in kombi za prevoz oseb, prvič pa so namesto dveh na voljo tri dolžine (4,60 metra, 4,95 metra in 5,30 metra). Z največjo prostornino za tovor 6,6 m3 se novi Vivaro odlikuje z nosilnostjo do 1400 kilogramov – 200 kg več od predhodnika. Isto velja za vlečne obremenitve: z največjo maso prikolice 2500 kg zmore kar za pol tone več kot prej. Skromna je samo višina, ki pri večini različic meri 1,90 metra, in omogoča, da novi Vivaro brez težav parkira v kleteh nakupovalnih središč z nizkim stropom, da je natovarjanje in raztovarjanje kar se da preprosto.
Napredni sistem za nadzor oprijema IntelliGrip zagotavlja stabilnost in varnost na različnih spolzkih podlagah, kot so blato, pesek ali sneg. Izvedba za gradbišča dodatno vključuje še višji odmik od tal in zaščito podvozja. Že ob sprejemanju naročil bo Opel novega Vivara ponudil tudi s štirikolesnim pogonom proizvajalca Dangel.
Široka zadnja in drsna stranska vrata zagotavljajo neomejen dostop do tovornega prostora. Še posebej praktična so drsna vrata, ki se lahko pri Vivaru prvič odpirajo samodejno s pomočjo elektrike – zadošča pomik z nogo na območju senzorja na zunanji strani vozila. Odprtina Flex-Cargo pod sovoznikovim sedežem pri 5,30 metra dolgi različici omogoča varen prevoz do 4,02 metra dolgih predmetov.
V notranjosti novega Vivara se voznik in sopotniki počutijo kot v osebnem vozilu: da je vožnja sproščena, poskrbijo projekcijski zaslon, 180o vzvratna kamera, opozarjanje na nevarnost naleta, samodejno zaviranje v sili in regulator hitrosti. Ergonomski položaj sedeža vozniku zagotavlja, da so vsi elementi za upravljanje dobro pregledni in preprosto dostopni. Voznika bodo navdušili tudi najsodobnejši sistemi za povezave, informacije in razvedrilo.
Opel z novim Vivarom nadaljuje izvajanje strateškega načrta PACE! z naložbami v rastoče tržne segmente z velikim številom vozil. Že leta 2020 bo ponudba učinkovitih pogonskih sklopov vključevala tudi povsem baterijsko električno različico. Opel uvaja elektrifikacijo tudi pri svojih modelih lahkih gospodarskih vozil in Vivaro ne bo pripravljen samo za delo na podeželju in obrobju mest, temveč bo lahko – pogosto omenjenim omejitvam navkljub –vozil tudi ‘do zadnjega metra’ v mestnih središčih.
Tri dolžine, FlexCargo: Vivaro je prilagodljiv in inteligenten
Groupe PSA je vodilno podjetje med evropskimi ponudniki lahkih gospodarskih vozil. Skupna platforma novemu Oplu Vivaru omogoča nastop v treh dolžinah. Kompaktna različica z dolžino 4,60 metra zapolnjuje praznino med segmentoma manjših in večjih dostavnih vozil, z obračalnim krogom samo 11,3 metra pa je tudi izjemno okretna. Nudi 4,6 m3 prostora za tovor, ki ga je z odprtino FlexCargo na sovoznikovi strani možno povečati na 5,1 m3. Obenem je možno prevažati do 3,32 metra dolge predmete (brez odprtine FlexCargo 2,16 metra). Pri različicah z dolžino 4,95 metra in 5,30 metra meri največji prostor za tovor 5,8 oziroma 6,6 m3. Tako je v notranjosti Vivara možno brez težav peljati lestve ali plošče, dolge do 3,67 ali 4,02 metra, v številnih prostorih za odlaganje v kokpitu pa je možno shraniti različne manjše predmete.
Vivaro nove generacije z vlečno zmogljivostjo do 2500 kg ni le vsestranski dostavnik – en sam zasuk z zapestjem ga spremeni v pisarno na kolesih: sistem FlexCargo omogoča, da poklopite naslonjalo srednjega sedeža in ga spremenite v mizico, na katero lahko položite dokumente, prenosni računalnik ali tablico.
Praktičnost se začne z dostopom. Za natovarjanje prek drsnih stranskih vrat tovora ni več treba odložiti in odpreti vrat, saj za samodejno odpiranje zadošča zamah z nogo (odpiranje drsnih vrat s pomočjo elektrike in senzorja je novost, ki jo uvaja tretja generacija Vivara).
Popolna oprema: vrhunske tehnologije in asistenčni sistemi za pomoč vozniku
Vsestranska prilagoditev sedežev – v nekaterih primerih tudi s pomočjo elektrike –, ledvena opora in naslon za roke poskrbijo, da na voznika osredotočena kabina razvaja z udobjem, kot ga poznamo v osebnem avtu. Številni asistenčni sistemi, ki v tem razredu zagotovo niso nekaj vsakdanjega, zagotavljajo, da to velja tudi glede varnosti.
Vivaro je – edini v tem segmentu – na voljo s projekcijskim zaslonom, da voznik vidi vse pomembne informacije, ne da bi odmaknil pogled s prometa. Med sistemi, ki uporabljajo dodatno prednjo kamero in radar, so:
- Pomoč pri ohranjanju voznega pasu.
- Prepoznavanje prometnih znakov.
- Nadzor utrujenosti voznika, ki po dveh urah neprekinjene vožnje pokaže opozorilo, naj si voznik privošči odmor, s spremljanjem ravnanja pri vožnji pa na utrujenost opozarja tudi s pomočjo prikazov in zvočnih signalov.
- Samodejni regulator hitrosti s prilagajanjem hitrosti glede na vozilo, ki vozi spredaj.
- Opozarjanje na nevarnost naleta z dvostopenjskim opozorilom v primeru tveganja za čelno trčenje.
- Samodejno zaviranje v sili, ki lahko prepreči trčenje ali zmanjša njegove posledice.
Vivaro je opremljen z ultrazvočnimi senzorji v prednjem in zadnjem odbijaču, ki voznika opozorijo na ovire pri parkiranju in nadzirajo stranske mrtve kote. Glede na stopnjo opreme je lahko na notranjem vzvratnem ogledalu ali na 7-palčnem zaslonu prikazana tudi slika, ki jo zajema vzvratna kamera.
Sistema za informacije in razvedrilo Multimedia Radio in Multimedia Navi Pro vključujeta velik 7-palčni zaslon na dotik. Oba omogočata integracijo telefona prek aplikacij Apple CarPlay in Android Auto. Multimedia Navi Pro dodatno prinaša še navigacijski sistem za Evropo s 3D prikazom.
Novi Vivaro ni privlačen le zaradi izjemne zmogljivosti za prevoz tovora in tehnologij, povzetih po osebnih avtomobilih. H kar najvarčnejši porabi goriva in izjemnemu udobju – dva od dejavnikov, ki sta še posebej pomembna za upravitelje voznih parkov – v veliki meri prispevajo najsodobnejši motorji in menjalniki z uglajenim prestavljanjem, med katerimi je na voljo tudi osemstopenjski avtomatski menjalnik. Stroške uporabe dodatno zmanjšajo servisni intervali do 50.000 km. Značilnosti, kot so visoko nameščeni žarometi in največja višina 1,90 metra pri večini različic, zmanjšajo tveganje za nastanek večje škode na vozilu, na primer pri parkiranju. Prav vse našteto prispeva, da je Vivaro nove generacije eden najbolj ugodnih tekmecev na trgu gospodarskih vozil.