Po premierni predstavitvi na avtomobilskem salonu v Tokiu pri Mazdi že zbirajo prednaročila za prvo električno vozilo iz svoje proizvodnje: razvili so ga za uporabnike, ki ob nakupu električnega avtomobila nočejo žrtvovati uživanja v vožnji.
Z edinstvenimi vrati ‘freestyle’, ekološkimi materiali in ustrezno baterijo za doseg več kot 200 km [1], kar znatno presega 48 km, ki jih dnevno prevozi povprečni evropski uporabnik [2], predstavlja Mazda MX-30 po nedavni uvedbi inovativnega motorja Skyactiv-X naslednji pozitivni korak pristopa z več rešitvami za zmanjšanje emisij.
Avto z baterijo, ne baterija s kolesi
Predstavitev Mazde MX-30, ki bo v evropskih prodajnih salonih na voljo v drugi polovici leta 2020 (v Veliki Britaniji leta 2021), je predsednik in izvršni direktor družbe Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyama pospremil z besedami:
“Kot pri vseh naših izdelkih so imeli naši oblikovalci in inženirji jasen cilj tudi glede našega prvega baterijskega električnega vozila. Odlikovati ga mora izjemno oblikovanje, navdušiti mora z vožnjo – kar je ključni del Mazdinih genov in edinstvena prednost pred tekmeci – in kar je morda najpomembneje: pozitivno mora vplivati na zmanjšanje emisij v celotnem življenjskem ciklu izdelka.
Poleg tehnologij za elektrifikacijo, ki jih uvajamo v širši paleti modelov, smo se kot manjši proizvajalec osredotočili na ustvarjanje električnega avta – ta bo predvidoma drugi avto in bo z dosegom izpolnil uporabnikove zahteve.
Veliko novinarjev, ki so preskusili naše testno vozilo, je zatrdilo, da je to eden redkih električnih avtov s pozitivnimi značilnostmi običajnega avtomobila. Zagotavljanje uživanja v vožnji je bistvo vsake Mazde in to bo veljalo tudi za naš električni avto.”
Osredotočenost na voznika
Kot vsaka druga Mazda tudi Mazda MX-30 zagotavlja izjemno naraven občutek in odzivnost pri pospeševanju, vožnji skozi ovinke in zaviranju, ki sta povsem v skladu z vašimi pričakovanji v vsakodnevnih razmerah.
V ta namen so inženirji pri Mazdi MX-30 uporabili različne inovativne pristope, ki so del paketa e-Skyactiv. Mednje sodijo v strukturo karoserije togo integrirani baterija, elektromotor in prenos, kar zagotavlja večjo skupno togost karoserije in odličen odziv na voznikove posege.
Ker je zvok izjemno pomemben za voznikovo zaznavanje navora in hitrosti, so Mazdini inženirji ustvarili poseben elektronski zvočni sistem v notranjosti Mazde MX-30, ki posnema variacije v zvoku motorja z notranjim zgorevanjem. To vodi do manj sprememb hitrosti in zelo stabilne vožnje, ki jo dodatno podpira Mazdin edinstveni sistem GVC (G-Vectoring Control) – ta je razširjen in izkorišča tudi prednosti elektromotorja (e-GVC).
Prepoznavno oblikovanje Kodo
Z Mazdo MX-30 nadaljujemo oblikovalsko smer, ki je osredotočena na opuščanje nepotrebnih elementov, saj za notranjost in zunanjost naših avtomobilov velja ‘manj je več’.
Kabina odraža občutek enotnosti in teče od vrha stebrička A proti zadnjemu delu. Ta občutek dodatno poudari barva stropa z okvirjem. Vrata ‘freestyle’ kabini Mazde MX-30 zagotavljajo značilno in elegantno silhueto ter poskrbijo za preprostejši dostop do sprednjih in zadnjih sedežev.
V notranjosti smo uporabili do okolja prijazne materiale in pravo usnje zamenjali z vegansko alternativo. Za lebdečo sredinsko konzolo, ki nudi ustvarjalno zasnovan prostor za odlaganje, smo uporabili pluto iz ekoloških virov.
Za oblogo vrat smo razvili material iz recikliranih plastenk (PET) z naravno teksturo, za dele oblazinjenja sedežev pa smo uporabili črni džins (‘Black Denim’), izdelan iz skoraj 20 % reciklirane preje, kar je vodilno razmerje v panogi.
Kaj nam pove ime?
Pri Mazdi smo črkovni del imena MX uporabili za več izdelkov, ki smo jih zasnovali in izdelali, da bi izzvali različne zadržek in domneve v avtomobilski panogi nekega obdobja. Ko so drugi proizvajalci opustili roadsterje, smo mi na primer ustvarili športen dvosedežnik – Mazdo MX-5.
Z Mazdo MX-30 smo ustvarili povsem novo izkušnjo električnega vozila, ki ima Mazdine gene edinstvenega oblikovanja notranjosti in zunanjosti ter navduši z odlično vozno dinamiko, da bodo uporabniki lahko uživali v vožnji, po kateri slovi Mazda.
Tehnični podatki vozila
V nekaterih državah EU je že možno naročiti Mazdo MX-30, dobave pa bodo sledile v drugi polovici leta 2020.
Karoserijska izvedba | športni terenec (SUV) | |
Število sedežev | za pet oseb | |
Skupna dolžina × skupna širina × skupna višina | 4395 mm × 1795 mm × 1570 mm | |
Medosna razdalja | 2655 mm | |
Pogonski sklop | e-SKYACTIV | |
Vzmetenje spredaj | MacPhersonova vzmetna noga | |
Vzmetenje zadaj | vzvojni drog | |
Krmiljenje | zobata letev | |
Zavore (spredaj/zadaj/nadzor) | prezračevani koluti/masivni koluti /sistem regenerativnega zaviranja | |
Dimenzije pnevmatik | 215/55R18 | |
Pogonska baterija | Tip | Litij-ionska baterija |
Celice | prizmatične | |
Skupna napetost | 355 V | |
Skupna električna zmogljivost (kapaciteta baterije) | 35,5 kWh | |
Motor | Tip | sinhroni motor z izmeničnim tokom |
Sistem hlajenja | vodno hlajenje | |
Polnjenje | Polnjenje z enosmernim tokom (DC) | spec. COMBO |
Polnjenje z izmeničnim tokom (AC) | največja dohodna moč 6,6 kW |
[1] V skladu z evropskim ciklom WLTP
[2] Pri tej raziskavi, ki jo je marca 2019 po Mazdinem naročilu izvedla agencija Ipsos MORI, je sodelovalo 12.072 odraslih z vozniškim izpitom iz izbranih evropskih držav (VB, Avstrija, Belgija, Francija, Nemčija, Italija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Španija, Švedska in Švica)